طرز تهیه پودینگ شکلات نعنا | قنادی ناتلی
شما اینجا هستید مجلهدستور سرآشپز طرز تهیه پودینگ شکلات نعنا

یکشنبه 14 آبان 96       دستور سرآشپز
طرز تهیه پودینگ شکلات نعنا

مواد لازم برای پودینگ شکلات نعنا:

 

 شیر 3 فنجان
برگ‌های تازه نعنا یک دوم فنجان
شکر دو سوم فنجان
نشاسته ذرت یک چهارم فنجان
کاکائوی غیر شیرین 3 قاشق غذاخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ بزرگ، کمی هم زده شده باشد  3 عدد
عصاره وانیل یک دوم قاشق چایخوری
شکلات نیمه شیرین و تکه تکه شده 56 گرم
شاخه‌های نعنا اختیاری

 

دستور تهیه پودینگ شکلات نعنا:

شیر را در یک ماهیتابه گود کوچک و روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. دقت کنید که شیر را نجوشانید فقط تا اندازه‌ای گرم کنید که حباب‌های کوچک، اطراف لبه‌های ماهیتابه پیدا شوند. سپس شیر را از روی حرارت بردارید و نعنا را به آن اضافه کنید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند. میکس شیر را از صافی عبور دهید و به داخل یک کاسه بریزید. شیر را کنار بگذارید. باقی مانده نعنا را دور بریزید. شیر را به ماهیتابه بازگردانید و شکر، نشاسته ذرت، کاکائو و نمک را اضافه کنید. ماهیتابه را روی دمای متوسط بازگردانید و آن را به جوش بیاورید. مرتب ترکیب را بهم بزنید تا حالتی غلیظ به خود بگیرد.
 زرده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط قرار دهید. به تدریج نیمی از شیر داغ را به آن اضافه کنید و ترکیب را مرتب با یک قاشق بهم بزنید. ترکیب تخم مرغ را به ماهیتابه اضافه کرده، آن را به جوش بیاورید و مرتب بهم بزنید. به مدت یک دقیقه و یا تا زمانی که ضخیم شود به پختن ادامه دهید. مواد را از روی حرارت بردارید، وانیل و شکلات را اضافه کنید و بهم بزنید تا شکلات آب شود. پودینگ را داخل یک کاسه بریزید. با یک سلفون روی کاسه را بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. هنگام سرو می‌توانید پودینگ را با شاخه‌های نعنا تزئین کنید.


اطلاعات تغذیه‌ای:

موادی که در این دستور پخت گفته شد برای 6 وعده بود. هر وعده شامل دو سوم فنجان پودینگ می شود.
اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است:

کالری: 227

کالری از چربی در یک وعده: 25 درصد

چربی در یک وعده: 6.4 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 3.2 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 2.5 گرم

چربی دارای حلقه‌های غیر اشباع در یک وعده: 0.4 گرم

پروتئین در یک وعده: 6.7 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 39.4 گرم

فیبر در یک وعده: 1.2 گرم

کلسترول در یک وعده: 105 میلی گرم

آهن در یک وعده: 1.1 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 106 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 173 میلی گرم