شما اینجا هستید مجلهفروش ویژه و تخفیف ها چگونه مغز خود را فعال کنیم؟

چگونه مغز خود را فعال کنیم؟

دوشنبه 07 دى 94       فروش ویژه و تخفیف ها
چگونه مغز خود را فعال کنیم؟
جدیدترین راه های روحیه دهی و تشویقی تناسب اندام ، بر روی تقویت مغز تمرکز می کند. در اینجا برایتان آورده ایم که چطور کارت هایتان را درست بازی کنید و عضله سازی روانی بیشتری انجام دهید. مغزتان را به باشگاه ببرید من میدانم وقتی پاهایم کمی میلرزند (موقع اسکات و لانگ) باید چکار کنم ، اما وقتی منطقه مشکل کمی بالاتر است – مثلا روی شانه هایم یا کمی بالاتر – چطور؟ من دارم در مورد مغزم صحبت می کنم ، که در چند ماه گذشته به طرز محسوسی سست و بی اراده شده است. ناگهان چند دقیقه زمان می برد تا متوجه شوم چگونه باید برنج یک دقیقه ای را طبخ کنم. بیان کردن نام افراد مشهور از نوک زبانم نیز مدت زمان بیشتری میبرد. سوالی که معمولا از شوهرم می پرسم " میدانی دارم راجع به کی صحبت می کنم. آن بازیگر در آن فیلم...آن مرد؟ " چیزی که می دانستم این بود : زمان برای افزایش کارایی مغز بود. بنابراین زمانی که یک ایمیل بدست من رسید و در آن به من اطلاع رسانی شد که انتخاب شدم تا به میلیون ها زن و مردی بپیوندم که با پرداخت پول، امتیاز تبدیل شدن به یکی اعضای "باشگاه مغز" را بدست می آورند، جایی که میتوانستم آنلاین در آن بازی های تعاملی انجام دهم که به طور علمی برای تیز کردن و ورزیده کردن مغز طراحی شده بودند. من کنجکاو شدم. معلوم است ، اکثر کسانی که در این نوع باشگاه ها عضو هستند ، بدنبال این هستند که در امتحانات موفق شوند ، در رویداد های شبکه ها باهوش تر و هوشیار تر باشد و یا در کارشان ترقی کنند. در واقع ، 75 درصد از 40 میلیون عضو سایت Lumosity زیر 40 سال دارند، و روزانه حدود 15 تا 20 دقیقه با شور و شوق تمرینات مغزی انجام می دهند. امروز داشتن یک مغز درخشان ، ارزش این را دارد که مورد آموزش قرار گیرد. آن هم تنها با 15 دلار برای یک دوره یک ماهه. هفته 1 مسابقه سرعت ، که در آن به شما اشکالی را که بر شکل قبلیشان منطبقند نشان می دهند. به نظر ساده می رسد. اما من هربار اشتباه کلیک کردم. ذهن من مثل مرغی بود که برای شام نیاز به یخ زدایی داشت. خب، این بدان معناست که من باز هم دکمه اشتباه را فشردم. آن قدر آشفته شدم که فراموش کردم شکل بعدی را قبل از این که ناپدید شود به خاطر بسپارم. من وحشت زده شدم. در پایان هر جلسه که حدود 5 بازی بود، من با یک شکست از عملکرد مغزم روبرو شدم. امتیاز میزان توجه و دقت من -177- بسیار ملال انگیز بود. در مقایسه با دیگر کاربران هم سن وسال من ، امتیازم در صدک چهارم قرار داشت. خدای من ! اما من احمق نیستم. مغز من دچار اشتباه شده بود و تصمیم گرفتم از کارشناسان سوال کنم. من یاد گرفتم که دو نوع هوش وجود دارد. متبلور و سیال. هوش متبلور دانشیست که شما از مدرسه و تجربه های زندگیتان فرا گرفته اید. این هوش با افزایش سن بهتر می شود. هوش سیال هوشیست که شما با آن ، مشکلاتتان را در موقعیت های جدید حل می کنید. این هوش بستگی به میزان توانایی شما برای تمرکز، حافظه و تفکر خلاق و منطقی دارد. این چیزیست که تست های آیکیو آن را ارزیابی میکنند. " پس به چه معنیست که یک دوست در تست های مغز عملکرد ضعیف دارد ؟ " من این را از سوزان جگی ، دکتر و استادیار روانشناسی دانشگاه مریلند پرسیدم. او پاسخ داد : " این تست ها لزوما منعکس کننده میزان هوش مردم نیستند. کسی که عملکرد بهتری دارد ، می داند که چطور بهتر بازی کند . " آه! در واقع ، من کشف کردم اغلب تست های ورزشگاه های مغز به شما وعده افزایش هوش سیالتان را نمی دهند . در عوض ، آنها شمارا برای افزایش جنبه های خاصی از آن کمک میکنند. و این ناشی از تازگی مقوله آموزش مغز است. کارشناسان به تازگی متوجه شده اند که در مغز بزرگسالان ، میتواند سلول های جدید رشد کند . به عنوان مثال . ترس از آلزایمر به تلاش برای دست یابی به تکنیک های افزایش کارایی مغز دامن زده است. پلاک ها و درهم پیچیدگی ها ، نشانه های آلزایمر ، ممکن است در سی سالگی خود را نمایش دهند. این را گری اسمال ، استاد روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس و شریک در تالیف و نگارش برنامه پیشگیری از آلزایمر این را میگوید. : شما نیاز دارید که ساقه مغزتان را رشد دهید ، پیش از آنکه یک دهه بعد تبدیل به مشکل شود." هیچ آموزش و تمرین شگفت آوری برای مغز نیست که تبدیل به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده باشد. یک انگیزه تازه ، من دوباره پشت کامپیوتر پریدم و سخت شروع به عضله سازی ذهنی کردم. هفته دوم و سوم نمره ام بهبود یافت ، آن هم به علت چند ترفند ساده. در بازی چهره های آشنا – که در آن مشتری ها غذا سفارش می دهند و بازیکنان برای کسب امتیاز ، باید نام آنها و دستورشان را به خاطر بسپارند – من به دنبال ویژگی های اختصاصی گشتم. برای مثال مدل موی لیندا شبیه حرف ال بود. در بازی حباب کلمات ، که چندین حرف بر روی صفحه نمایش ظاهر می شدند و هدف در آن، نوشتن کلمات با حروف ظاهر شده روی صفحه تا جای ممکن بود. من بجای تایپ کردن کلمات بصورت تصادفی ، از یک سیستم استفاده کردم : من هر داده را با هر گونه تنوعی که ممکن بود دنبال کردم : مراقبت، مراقبت کردن، مراقب، مراقبت ها . خیلی هوشمندانه است. نه؟ امتیاز من به صورت دیوانه واری افزایش یافت. مدعیان و طرفداران این روش می گویند: آموزش مغز می تواند به شما کمک کند از طریق تقویت بعضی سیستم های عصبی خاص ، بهترین عملکرد خود را در زندگی واقعی داشته باشید. شیدا ربیع پور، یک دانشجوی کارشناسی ارشد علم اعصاب مشغول به تحصیل در دانشگاه مک گیل در کانادا و نویسنده بعضی بررسی های اخیر در رابطه با این موضوع می گوید " مغز دارای یک ظرفیت باور نکردنی برای انطباق دارد. " وی ادامه می دهد " هرچه بیشتر شما مغزتان را به منظور بهبود مهارت هایش تمرین دهید ، شبکه های اساسی مربوط به این مهارت ها قوی تر میشوند." به عبارت دیگر ، تمرین عالی عمل می کند – یا در مورد من ، تمرین کردن تبدیل به عادت می شود. پس از این که خودم را مجبور کردم در بازی چهره های آشنا بیشتر به توجه و دقت کنم، مغز من در دنیای واقعی وقتی در یک مهمانی بودم به صورت خودکار خود را به حالت " بازی " تغییر داد. من چهره های آن ها را مطالعه می کردم، به نام هایشان واقعا گوش می دادم و به دنبال وابسته سازی می گشتم. و شما می دانید – کار کرد! اما همه جزو طرفداران آموزش مغز نیستند. بزرگترین نقد : فقط به خاطر این که یک نفر در بازی کردن دقیق می شود ، به این معنی نیست که او در حالت عمومی هم دقیق میشود. متاسفانه ، به نظر نمیرسد من بطور ناگهانی قابلیت وظرفیت حل بحران های ملی ویا انجام دیگر اقدامات درخشنده را بدست آورده باشم. مهارت های مورد نیاز برای کار نیاز به استفاده از یک مجموعه کاملا متفاوت از مدار های مغز را دارد. آدریان اوون ، دکتر و استاد دانشگاه وسترن انتاریو میگوید " ورزش مغز، کار نمی کند." وی ادامه می دهد " هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آموزش مغز باعث می شود شما دقیق تر شوید. حتی اگر شما در این بازی ها بهتر شوید ، تحقیقات نشان میدهد این مهارت تبدیل به چیز دیگری نمیشود. " با این حال ، برخی دانشمندان معتقدند که آنها در آستانه ایجاد تمرینات مغزی هستند که می تواند درون همه یک اینیشتن ایجاد کند. یک بازی که در آن نیاز به توجه دقیق داشته و با این کار حافظه خود را تقویت کنید – حافظه کوتاه مدت مستلزم از دست ندادن و حفظ کردن اطلاعاتی به اندازه کافی بلند برای حل مشکلات است- این کار میتواند شما را به فردی ماهر در حل مشکلات دشوار تبدیل کند. این را جگی توضیح میدهد. به عبارت دیگر، شما واقعا باهوش‌تر خواهید شد. همانطور که من یک بازی تقویت کننده مغز به نام قطرات باران را انجام میدادم که در آن ، مسائل ریاضی بصورت چکیدن آب ظاهر میشدند و من باید به سرعتو قبل از فرو رفتنشان به داخل زمین حلشان میکردم ، قسم میخورم که احساس آگاهی و هوش بیشتر میکردم. و با اینکه فهمیدم خوب بودن در یک بازی کامپیوتری به صورت خودکار شمارا تبدیل به یک انسان باهوش نمیکند ، اما فکر کردم بازهم بهتر از این است که هیچ بازی ای انجام ندهم. هفته چهارم خیلی زود من به سطح دقیق تری در هر بازی رسیدم. نمره من در یک آزمون سخت به نام ماتریس حافظه که در آن از من خواسته شد که الگوهایی را که بر روی یک شبکه کامپیوتری ظاهر میشد به یاد داشته باشم به طرز چشم گیری بهبود یافت. وو هوو! آیا ممکن است برای بازی های دیگر باز هم برگردم؟ میتوانید روی آن شرط ببندید. من چنان لحظات خوبی را سپری کردم که تقریبا اهمیتی نداشت آیا کارایی مغزم افزایش یافته یا نه. اما واقعا مغزم قوی تر شد : در طول یک دوره یک ماهه ، نمره میانگین من 36 درصد افزایش یافت: بخش "تمرکز " ، ضعیف ترین بخش مغزم در ابتدا ، 58 درصد افزایش یافت. خارج از همه این ها ، من میتوانم با خوشحالی بگویم که توانستم به راحتی هنگام صحبت با شوهرم ، به نام بردلی کوپر اشاره کنم. همچنین ، حالا به هنگام مطالعه ، توجه بیشتری به آنچه میخوانم دارم. این به من کمک کرده که زمان کارامد تری داشته باشم و درمورد رویدادهای جاری، روانتر صحبت کنم. آیا حالا من دقیق تر شده ام؟ احتمالا نه. اما حالا ظهور بیشتر هوشم به من احساس بهتری درباره خودم می دهد. و اگر این نبوغ نیست ، نمی دانم پس چه چیز دیگری است. 7 راز هوشمندانه مغز بهتر فقط بازی و سرگرمی نیست. سعی کنید این نکات را استفاده کنید تا ذهنتان عضله سازی کند. هیدارته باشید. حدود 80 درصد مغز ، آب است. دانیل آمین ، نویسنده کتاب " از مغزتان برای تغییر سنتان استفاده کنید " میگوید شما در طول روز به مقدار کافی HO2 ننوشید، حجم مغزتان کمی کوچک میشود و این ، تمرکز کردن را برایتان سخت میکند. هدف گذاری را برای هشت لیوان در طول روز انجام دهید. آرام باشید ،مطالعات نشان می دهند هورمون های استرس قشر پیش پیشانی مغز را تغییر میدهند که میتواند روی حافظه ، تمرکز ، و تصمیم گیری تاثیر بگذارد. هر وقت که احساس ناراحتی و فرسودگی کردید ، نفس عمیق بکشید و برای چند دقیقه به فکر فرو بروید. غذای سالم بخورید. زغال اخته، ماهی قزل آلا، گردو و دانه کتان ترکیباتی دارند که باعث تقویت اتصالات عصبی میشوند. این را فرناندو گومز پینیلا ، دکتر و استاد زیست شناسی یک پارچه و فیزیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس میگوید. رژیم غذاییتان را با مواد غذایی سالم و تازه پر کنید. بند کفش های ورزشیتان را محکم کنید. سی دقیقه ورزش سه روز درهفته ، میتواند باعث بهبود حافظه ، تصمیم گیری و سلامت مغز شود. این گفته آرت کرمر ، دکتر و استاد روانشانسی در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین است. هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید. خوابیدن کمتر از شش ساعت و یا بیشتر از هشت ساعت می تواند باعث اختلال در استدلال و استفاده از واژگان شود. مهارت های جدید بیاموزید. یک زبان خارجی و یا یک آلت موسیقی میتواند ذهن شمارا شکوفا کند. جی پی اس گوشیتان را خاموش کنید. یک مطالعه در دانشگاه مک گیل در کانادا نشان داده افرادی که به طور منظم در ذهن خود نقشه راه را می کشند، هیپوکاموس فعال تری دارند. منطقه‌ای که یادگیری در آن اتفاق می افتد. با دوستان خود بیرون بروید. دوره های شام هفتگی داشته باشید. به کلاس ورزش و مهمانی بروید. دانشمندان با مطالعه بر روی افراد 80 ساله دریافتند کسانی که اجتماعی بودند، هفتاد درصد کمتر دچار زوال های شناختی که افراد غیر اجتماعی از آنها رنج می برند شده اند.
چگونه مغز خود را فعال کنیم؟
چگونه مغز خود را فعال کنیم؟

برچسب ها:


natliofficial
ساعات کاری فروشگاه: شنبه تا جمعه از 7 صبح تا 11 شب
فروشگاه در روزهای تعطیل باز است.
صدای مشتری (VOC)
تلفن انتقادات: 88517068
پیامک انتقادات: 3000909068