دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی | قنادی ناتلی
شما اینجا هستید مجلهفروش ویژه و تخفیف ها دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی

دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی

پنجشنبه 03 دى 94       فروش ویژه و تخفیف ها
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی

از طرفی تشریفات سرو غذا در تمام جهان معمولا آداب و رسوم خود را دارد. به هر کجای جهان سفر کنید، خواهید دید که هر فرهنگی، فرهنگ غذایی خاص خود را نیز دارد. از مدل چیدمان سفره و میز گرفته تا طعم‌های غالب، غذاهای سنتی و مرسوم، پیش‌غذاها و دسرهای متنوع.

حتی در معمولی‌ترین وعده‌های غذایی هم ما شاهد پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر هستیم. حتی اگر پیش‌غذا در حد سالادی معمولی باشد و دسر در حد یک تکه کوچک شیرینی.

امروز ما می‌خواهیم در مورد دسر و انواع آن، ارزش غذایی دسرها و بهترین دسرهای انتخابی صحبت کنیم.

دسر معمولا وعده‌ای است که در پایان یک وعده غذایی یا گاهی همراه با غذا سرو می‌شود و انواع مختلفی دارد. دسرها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

دسرهای یخچالی، فریزری، سالادهای میوه‌ای، کاستردها، بستنی‌ها، فروماژها كه حتما يكی از مواد اصلی آن‌ها تخم‌مرغ است، پای يا تارت‌های دسری كه با يك خمير و گاهي دو خميره تهيه می‌شوند، پای‌های ميوه‌ای تازه، پای‌های پنيری، پای‌های شيفون که دارای يك خمير زيرين هستند كه قبلا پخته مي‌شود و پس از سرد شدن مايه‌ای در آن ریخته می‌شود، پای‌ يا تارت‌های آجيلی، پای‌های آلاسكا که مايه‌ داخلی آن تشكيل شده از بستني است همراه با سس‌های ميوه‌ای، پای تارت‌های مرنگ که پای‌هايی هستند كه در آن كرم يا مايه‌ی مورد نظر داخل پای يك خميره پخته‌ی سرد شده ريخته می‌شود، سپس سطح روی مواد كاملا با مرنگ پر می‌شود، پای‌های پارفه که با مخلوطي از ژله و بستني تشكيل می‌شوند، دسرهای شيری، شارلوت‌ها و کرم باواریا. شارلوت‌ها دسرهای بسيار خوشمزه، شيك و چشم‌نوازی هستند که هم در يخچال و هم در فريزر نگهداری می‌شوند و جزو دسرهای مشهور بين‌المللی به حساب می‌آیند.

دسری مجلسی که زیبایی میز را چند برابر کرده و به روش‌های مختلفی تهيه می‌شوند. چيزی كه در همه شارلوت‌ها مشترك است و نشانه‌ی دسرهای شارلوت است كيك اسفنجي يا ناني‌ است كه در اين دسر مورد استفاده قرار می‌گيرد.

كرم باواريا نیز يكی از خوشمزه‌ترين و معروف‌ترين كرم‌های ژلاتين‌دار است كه از تركيب شير يا آب ميوه يا ميوه‌ پوره شده، تخم‌مرغ، كره، خامه و در بعضي موارد با موادی ديگر مانند شكلات، پودر كاكائو، قهوه و غیره درست می‌شود.

بخش اعظم اين دسر بسيار خوشمزه و لطيف كاسترد يا كاستارد نام دارد كه پس از پخته شدن با ساير مواد مخلوط می‌شود. اين دسر آلمانی بوده و متعلق به ناحيه‌ باواريای آلمان است و به همين خاطر به این نام خوانده می‌شود.

چرا ما علاقه به خوردن دسر داریم؟

اما اهمیت دسر در سیستم غذایی به خاطر چیست؟ به‌خصوص این‌که دسرها غالبا شیرین هستند و از مواد قندی تهیه می‌شوند. سوالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که خوردن دسر چقدر می‌تواند چاق‌کننده باشد؟ یا این‌که چه دسری برای مبتلایان به بیماری دیابت مناسب است. اصلا آیا دسر رژیمی هم داریم؟

بسیاری از افراد میل به خوردن شیرینی بعد از غذا دارند. دانشمندان دلیل این امر را آزاد شدن آندروفین در بدن انسان می‌دانند. آندروفین باعث بروز احساس شادی و شعف در انسان می‌شود. خوردن شیرینی زیاد برای سلامتی انسان ضررهایی به دنبال دارد بنابراین بهتر است در همه چیز تعادل را در نظر بگیریم. اگر ما از لحاظ پزشکی در سلامتی به سر می‌بریم و از اضافه وزن نیز رنج نمی‌بریم، بهترین فرصت را داریم که با انتخاب دسری مناسب لذت غذا خوردن را برای خودمان چند برابر کنیم.

دسرهای خوشمزه و مجلسی

دسرهای ناتلی پیشنهاد ما برای شما هستند. دسرهای مینیاتوری، دسرهای مخصوص بعد از غذا، دسرهای لیوانی و دسرهای فریزری از انواع دسرهای تولیدی قنادی ناتلی به شمار می‌آیند. ناتلی با پشتوانه‌ی چند دهه فعالیت در عرصه شیرینی‌پزی و قنادی، توانسته است با ارائه دسرهایی خوشمزه و همچنین بسیار شیک و مجلسی، چشم و ذائقه هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب کند.

  شما با حضور در قنادی‌های ناتلی غرق در دنیایی شیرین می‌شوید. دنیایی که علاوه بر شیرینی، جهانی از رنگ‌ها و مدل‌هایی بسیار زیبا و خوش‌پسند نیز محسوب می‌شود.

کرم کارامل، طعم‌هایی از لیمو، پرتقال، توت فرنگی و دیگر میوه‌ها، ورقه‌هایی از شکلات، پای‌هایی ترد و لذیذ، بیسکوئیت‌هایی تازه که در دهان آب می‌شوند، پودرهای خوش‌بوی قهوه که آدمیزاد را مدهوش می‌کنند، کرم‌هایی نرم و شیرین، کیک‌بستنی‌هایی که علاوه بر طعم دلپذیر، ظاهری دل‌فریب نیزدارند و دسرهایی میوه‌ای که شبیه یک تابلوی زیبای نقاشی به نظر می‌رسند. شما در ناتلی حتما دسر مورد علاقه‌ی خود را پیدا خواهید کرد.

بیماران دیابتی و دسرهای رژیمی البته به کسانی که بیماری دیابت دارند پیشنهاد می‌کنیم از خوردن دسرهای خیلی شیرین پرهیز کنند. اگر مبتلا به دیابت هستید یا اضافه‌وزن دارید، می‌توانید به عنوان دسر، مقداری فرنی یا شیر برنج بدون شکر بخورید و برای خوردن موادی که حاوی عسل، شیره خرما، شهد انگور و کنسانتره دیگر میوه‌ها هستند حتما با پزشک خود مشورت کنید.

و اما کسانی که رژیم لاغری دارند و با اضافه وزن خود می‌جنگند. همه ما می‌دانیم مبارزه با نخوردن و چشم‌پوشی کردن از یک شیرینی خوشمزه می‌تواند چقدر سخت باشد اما وقتی پای سلامتی می‌آید وسط، بهتر است چند صباحی به پرهیزات غذایی خود توجه کنید. اما این به معنی این نیست که به‌طور کل دسر را از برنامه غذایی خود حذف کنید بلکه شما می‌توانید از دسرهایی که متشکل از میوه‌های کم‌شیرین مثل سیب و پرتقال هستند، استفاده کنید یا در هر وعده، میزان کمتری از دسر مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید. فراموش نکنیم انتخاب یک شیوه مناسب برای زندگی که در آن هم وقتی برای ورزش اختصاص دهیم و هم میزان غذای دریافتی خود را کنترل کنیم، منجر به نتایج بسیار مناسبی خواهد شد.

حفظ تعادل در تمام شئونات زندگی برای ما روزگار راحت‌تری را به دنبال خواهد داشت. به‌طور مثال ما در یک شیوه زندگی متعادل می‌توانیم به راحتی دسرهای مورد علاقه خود را میل کنیم. بدون آن‌که بعد از آن دچار عذاب وجدان شویم یا با خطر اضافه شدن وزنمان روبه‌رو شویم.

دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی
دو برابر کردن لذت غذا با دسرهای خوشمزه و چشم نواز ناتلی

برچسب ها:

دسر دسرهای ناتلی