ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شما اینجا هستید مجلهدستور سرآشپز طرز تهیه کیک سابله اعداد | بیسکو کیک خانگی خوشمزه

طرز تهیه کیک سابله اعداد | بیسکو کیک خانگی خوشمزه

یکشنبه 08 دى 98       دستور سرآشپز
طرز تهیه کیک سابله اعداد | بیسکو کیک خانگی خوشمزه

کیک سابله نوع جدیدی از کیک است که این روزها طرفداران بسیاری به دست آورده و در طرح ها و طعم های مختلف تهیه میشود. کیک سابله میتواند به صورت قلب، ستاره، حروف، اعداد و ... باشد که در بین انواع مختلف آن کیک سابله حروف و اعداد علاقمندان بسیاری را جذب خود کرده است. در ادامه به معرفی و طرز تهیه کیک سابله اعداد پرداخته ایم.

کیک سابله چیست؟

کیک سابله اعداد

حتی اگر اسم کیک سابله را نشنیده باشید، عکسی از آن را در سایت و یا شبکه های اجتماعی قطعا دیده اید. ممکن است برای شما نیز این سوال پیش بیاید که سابله کیک چیست؟ این نوع کیک در اوایل سال 2018 معرفی شد و با توجه به محبوبیت بسیاری که پیدا کرد، دستور پختهای بسیاری از آن توسط قنادان معروف منتشر گردید. کیک سابله توسط قسمتهای مختلف از خمیرهای کیک تهیه میشود و سپس در بین این کیکها کرم های پنیری و یا خامه فرم گرفته قرار گرفته و روی کیک را به هر صورت که بخواهند تزئین میکنند. از دیگر نامهای کیک سابله میتوان به بیسکو کیک، کیک کرم دار، کوکی عددی، کوکی حروف و تارت کرم دار اشاره کرد.
از کیکهای سابله به دلیل تنوعی که در طرح و شکل دارند، برای هر مناسبتی میتوان استفاده کرد. حال چه جشن تولد باشد و یا چه ولنتاین. تهیه کیکهای سابله راحت و سریع بوده به آسانی میتوانید در خانه این کیک را درست کنید. در ادامه ساده ترین طرز تهیه کیک سابله اعداد را معرفی کرده ایم.

طرز تهیه کیک سابله اعداد

مواد لازم برای پخت کیک سابله

آرد سفید 300 گرم – حدود 2 لیوان
پودر قند 100 گرم – حدود 3/2 لیوان
کره نرم شده 150 گرم
خامه فرم گرفته 500 گرم
تخم مرغ 1عدد
  وانیل به مقدار کم
گل، انواع بیسکوییت، شکلات، پاستیل، میوه و ... به مقدار دلخواه برای تزیین کیک

 


دستور پخت سابله کیک

دستورپخت سابله کیک

در طرز تهیه کیک سابله اعداد ابتدا باید خمیر کیک را آماده کنید. برای این کار کره نرم شده را به همراه پودر قند مخلوط کرده و بین 4 الی 5 دقیقه هم بزنید. پس از آن تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و دوباره حدود 2 دقیقه مواد را هم بزنید. حال نوبت به آرد میرسد. ابتدا آرد را الک کرده و سپس به مواد اضافه کنید. در آخر مواد را تا جایی هم بزنید که خمیر حالت منسجمی به خود گرفته و نرمی آن به گونه ای نباشد که به دست بچسبد. برای این مرحله باید از قاشق (چه بهتر که این قاشق چوبی باشد) برای هم زدن استفاده کرده و به دنبال ورز دادن خمیر نباشید.


 مواد را خوب هم میزنیم.
سپس خمیر به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را درون کیسه فریز قرار داده و به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید. پس از مدتی خمیر را از یخچال درآورده و روی کاغذ روغنی به قطر 4 الی 6 میلیمتر باز کنید. برای این کار بهتر است خمیر را روی یک سلفون نرم قرار داده و از وردنه برای صاف کردن آن استفاده کنید. هر طرحی که برای سابله کیک خود میخواهید شابلون آن را در وسط خمیر قرار داده، آن را برش زده و سپس آن قسمت را از خمیر جدا کنید. خمیرهای اضافه را توسط یک چاقوی تیز و یا کاتر جدا کرده تا خمیر باقی مانده حالت تمیز و مرتبی داشته باشد. در این دستور میخواهیم کیک سابله را به صورت اعداد تهیه کنیم.

آماده سازی کیک سابله اعداد

ایتفاده از قالب اعداد

برش خمیر با استفاده از الگو

در این قسمت از طرز تهیه کیک سابله اعداد ، میتوان هم از قالبهای شکل اعداد کمک گرفته و هم طرح عدد را بر روی کاغذ الگو کشیده و آن را بر روی وسط خمیر قرار دهید و برش دهید. سپس با استفاده از کاتر خمیرهای اضافی را جدا کنید. استفاده از هر کدام از این راهها به مهارت قناد برمیگردد. برای قسمت دوم خمیر نیز همین مراحل را تکرار کنید. حال خمیرهای آماده شده را به همراه کاغذ روغنی درون فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت 20 دقیقه قرار دهید. دمای فر را بر روی 160 تا 170 درجه بگذارید و زمانی که روی خمیرهای کیک سابله رنگ طلایی مایل به قهوه ای به خود گرفت آن را از فر خارج کنید و برای خنک شدن خمیرها صبر کنید.

زمانی که خمیر بیسکوییت ها خنک شدند، کاغذ روغنی را از آنها جدا کنید. میتوانید روی خمیرها را توسط یک فرچه و یا براش آغشته به مربا و یا مارمالاد کنید تا کیک طعم بهتری به خود بگیرد که البته این مورد کاملا سلیقه ای بوده و اجباری برای انجام آن وجود ندارد. لازم است بدانید آغشته کردن کیک به مربا و یا مارمالاد نباید به حدی باشد کیک خیس شود. ظرف کیک را با مقداری از خامه فرم گرفته آغشته کنید تا خمیر بیسکوییت اول به ظرف چسبیده و از آن جدا نشود، سپس بیسکوییت اول را بر روی ظرف کیک قرار داده و سطح آن را با خامه های قطره ای شکل پر کنید. با احتیاط بیسکوییت بعدی را بر روی خامه ها قرار داده و دوباره روی این بیسکوییت را با خامه های قطره ای بپوشانید.

تزئین کیک سابله اعداد

تزئین سابله کیک

مرحله آخر طرز تهیه کیک سابله اعداد ، تزیین کیک سابله است. برای این کار میتوانید به صورت کاملا دلخواه از هر چه که دوست دارید برای تزئین کیک سابله استفاده کنید. این مواد میتوانند تکه های بریده شده میوه، گل، تکه های شکلات، آبنبات، پاستیل و ... باشند. هر کدام از این مواد را با احتیاط بر روی خامه های قطره ای شکل قرار داده و در آخر آن را به مدت 6 ساعت درون یخچال بگذارید تا طعم کیک بهتر شود.
البته این مقدار میتواند تا  24 ساعت نیز افزایش یابد و انتخاب هر زمان بین 6 تا 24 ساعت میتواند سلیقهای باشد. درست است که تزئینات کیک به سلیقه کیک پز برمیگردد ولی به طور قطع هر چه از خوراکیهای رنگی تر استفاده شده و به نوعی تزئینات روی کیک پرتر باشد، کیک درست شده زیباتر خواهد شد. کیک سابله تا 2 روز قابلیت نگهداری در یخچال را داشته و میتوانید از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.
دیدگاه خود را به عنوان نظر اول ثبت کنید.
به مطلب «طرز تهیه کیک سابله اعداد | بیسکو کیک خانگی خوشمزه» امتیاز دهید:
 
نقد و بررسی خود را راجع به این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.
برای ثبت نظر، نیاز است ابتدا به مطلب امتیاز دهید

ناتلی؛ قنادی ای با بیش از 80 سال تجربه در صنعت کیک و شیرینی با 9 شعبه در تهـران است. همچنان در خانه بمانید!
مجوز ها
تماس با شعب
سهروردی شمالیپونکدیباجی جنوبینیاورانسهروردی جنوبیمیدان هرویسعادت آبادبومهنپردیس
پیگیری سفارشات اینترنتی:87109208
تلفن شعب:87108
صدای مشتری:88517068