با خوردن این خوراکی‌ها در فصول سرد لاغر شوید | قنادی ناتلی
شما اینجا هستید مجلهسالم زندگی کنیم با خوردن این خوراکی‌ها در فصول سرد لاغر شوید

یکشنبه 14 آبان 96       سالم زندگی کنیم
با خوردن این خوراکی‌ها در فصول سرد لاغر شوید

غذاهای فصول سرد سال مانند زمستان، تنها خوراکی‌هایی مثل پاستا با پنیر فراوان، شکلات گرم و شیرینی‌های داغ و تازه نیستند.
غذاهای زمستانی بسیار خوشمزه‌ای هم وجود دارد که مصرف‌شان شما را دچار عذاب وجدان و اضافه وزن نخواهد کرد. در ادامه این مطلب، با ۶ ماده غذایی آشنا خواهید شد که با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی‌تان می‌توانید با لذت و آرامش خیال بیشتری فصل‌های سرد را پشت سر بگذارید.

 

انار

به سختی می‌توانید در یک زمستان سرد، میوه‌ای به این اندازه خوشمزه پیدا کنید. تقریبا اوایل پاییز  تا اواخر زمستان، سر و کله این دانه‌های خوش‌رنگ، شیرین و جواهر مانند پیدا می‌شود.
این میوه خوش طعم به قدری کم‌کالری است که می‌توانید دانه‌های قرمز‌رنگ آن را به جای آب‌نبات ترش یا شیرین بخورید. انار پر از فیبر است و باعث می‌شود معده شما پر و قند خون‌تان تثبیت شود. مصرف نصف فنجان انار می‌تواند به طور میانگین ۱۵ درصد از فیبر مورد نیاز بدن‌تان در طول روز تامین کند.

نعنا

ممکن است در این فصل سال، نعنای زیادی در باغچه یا گلدان‌های منزل‌تان رشد نکند اما باز هم می‌توانید برگ‌های سبز نعنا را در سبزی فروشی‌ها یا خواربار فروشی‌های نزدیک منزل‌تان پیدا کنید.
طعم خنک و سرد نعنا درست مناسب این فصل سرد خواهد بود. نعنا ضد نفخ و لاغر کننده هم هست.
در نتیجه یک آزمایش علمی مشخص شد افرادی که برای درمان آبریزش بینی دائمی‌شان، در طول پنج روز و هر ۲ ساعت یکبار مقداری نعنای فلفلی بو کشیدند در طول یک هفته، ۱۸۰۰ کالری کمتر از سایرین مصرف کردند.

گریپ‌فروت

می‌توانید چند تکه گریپ‌فروت را در وعده صبحانه خود بگنجانید و خودتان شاهد فواید بسیار این میوه معجزه‌گر باشید. گریپ‌فروت یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای فصل زمستان است.
با انجام یک تحقیق ۱۲ هفته‌ای، چند نوجوان دچار اضافه وزن، روزانه قبل از هر وعده غذایی‌شان نصف یک گریپ‌فروت مصرف کردند و مشخص شد به طور میانگین ۷ درصد از وزن بدن‌شان کاهش پیدا کرده است.
به غیر از اینکه گریپ‌فروت مملو از آب است؛ یک منبع غنی برای ویتامین C هم بشمار می‌آید. محققین بر این باورند مصرف ویتامین C موجب افزایش سوخت چربی‌های اضافه در طول انجام تمرینات ورزشی می‌شود.

جوی دوسر

صبحانه سرد یا خنکی که برای فصل بهار و تابستان یک گزینه عالی به حساب می‌آمد؛ ممکن است برای یک روز سرد و برفی ایده چندان مناسبی نباشد پس بهتر است به جای آن از یک کاسه گرم و داغ جوی دوسر استفاده کنید.
یک فنجان جوی دوسر پخته حاوی ۴.۵ گرم فیبر است و می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد. زمانی که چند داوطلب در یک آزمایش برای صبحانه، تنها از جوی دوسر استفاده کردند، در وعده ناهار خود ۵۰ درصد کمتر از افرادی که صبحانه کورن‌فلکس خورده بودند، غذا مصرف کردند.

جو

مانند جوی دوسر، خوردن جو هم می‌تواند دلچسب، گرم کننده و سرشار از غلات کامل و فیبر باشد. جو دارای فیبر حل‌پذیری به نام بتا‌گلوکان است که باعث تنظیم میزان انسولین و قند خون بدن‌تان می‌شود.
می‌توانید جو را با شیر بپزید و به شکل فرنی مصرف کنید یا جو گرم را با حبوبات و سبزیجات مخلوط کنید تا یک سالاد خوش‌طعم و مناسب با فصل سرما داشته باشید.

فلفل هندی

یک قاشق پر از این فلفل را به گوشت، لوبیا و یا غذایی که می‌خورید اضافه کنید تا سوخت و ساز بدن‌تان (متابولیسم) را بالا ببرید. فلفل‌هندی حاوی کپسای‌سین است که یک ماده شیمیایی بوده و سوخت و ساز (متابولیسم) بدن‌تان را افزایش می‌دهد.
چگونه؟ کپسای‌سین موجب تحریک چربی‌های قهوه‌ای بدن خواهد شد و ظرفیت و میزان سوختن کالری مصرفی بدن را افزایش می‌دهد.