شما اینجا هستید مجلهدانستنی ها رژیم غذایی زنان فرانسوی؛ کلید بی‌نیازی به رژیم لاغری سخت

رژیم غذایی زنان فرانسوی؛ کلید بی‌نیازی به رژیم لاغری سخت

پنجشنبه 04 آبان 96       دانستنی ها
رژیم غذایی زنان فرانسوی؛ کلید بی‌نیازی به رژیم لاغری سخت

رژیم غذایی زنان فرانسوی

زنان فرانسوی در رژیم غذایی خود به جای غذاهای چرب، غذاهای سالم و مقوی به اندازه می‌خورند. آنها کالری وعده‌های غذایی خود را شمارش نمی‌کنند. به علاوه هیچ یک از وعده‌های غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نمی‌کنند. در عوض یک تعادل مناسب در غذا خوردن خود ایجاد می‌کنند. این رژیم لاغری یک میزان متعادل از غذا ها شامل گوشت بدون چربی، میوه‌های تازه، نان، روغن زیتون و آب فراوان است.

در رژیم غذایی زنان فرانسوی شکلات و شراب به میزان کم مجاز است. در این رژیم غذایی شمارش کالری و حذف غذا وجود ندارد بلکه فقط غذاهایی که برای بدن لازم است و به سلامت شما کمک می‌کند باید مصرف شود. کنترل میزان مصرف غذا در هر وعده‌ی غذایی کلید کاهش وزن با این رژیم لاغری است. هر چه غذای خود را آهسته‌تر بخورید باعث می‌شود با خوردن غذای کمتری احساس سیری کنید.

زنان فرانسوی به دلیل توجه زیادی که به غذا خوردن خود می‌کنند، زودتر سیر می‌شوند. در حالی که میزان غذای مصرفی در هر وعده در بین آمریکایی‌ها غیر قابل کنترل است. اگر اندازه‌ی غذا را در فرانسه با آمریکا مقایسه کنید متوجه خواهید شد که چرا زنان فرانسوی با وجود مصرف شیرینی در صبحانه باز هم تناسب اندام دارند. آمریکایی‌ها باید به کیفیت غذا بیشتر از کمیت آن اهمیت دهند و یاد بگیرند که آهسته‌تر غذا بخورند. این رژیم لاغری همچنین مصرف زیاد آب را پیشنهاد می‌کند، چای گیاهی و سوپ هم بیشتر بخورید. مصرف سوپ تره فرنگی و دیتاکس جادوی دیگری است که در این رژیم غذایی وجود دارد.

برنامه رژیم غذایی زنان فرانسوی

  • غذاهای با کیفیت و در وعده‌های کوچک میل کنید.
  • در غذاهایی که انتخاب می‌کنید کیفیت را جایگزین کمیت کنید.
  • هر لقمه‌ای که می‌خورید را مزه کنید.
  • پیاده روی و ورزش کنید.
  • در روز، سه وعده غذا در زمان‌های مشخص میل کنید.
  • درست نفس بکشید.
  • درست بایستید و حالت بدنتان را تصحیح کنید.

رژیم غذایی زنان فرانسوی 4 مرحله‌ی اصلی دارد

1- بیدار باش:
3 هفته لیست غذاهایی که می‌خورید را یادداشت کنید تا متوجه شوید چه غذاهایی را باید به رژیم لاغری خود اضافه یا حذف کنید.


2- شروع:
3 ماه زمان لازم دارید تا غذاهای فرانسوی یاد بگیرید و اندازه‌‌ها دستتان بیاید. در این رژیم غذایی باید مقدار زیادی آب بنوشید.


3- ثابت قدم بودن:
از ابزارهای جدید برای ادامه دادن رژیم لاغری خود و لاغر شدن، استفاده کنید.


4- رژیم غذایی زنان فرانسوی را در تمام مراحل زندگی خود رعایت کنید
سبک زندگی شما از الآن به بعد باید همیشگی شود.


در رژیم غذایی زنان فرانسوی چه چیز هایی را می‌توانید بخورید و چه چیز هایی را نمی‌توانید؟


در دو روز اول این رژیم لاغری فقط باید سوپ تره فرنگی بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید. سپس سبزیجات، ماهی، میوه و آب بیشتر را به رژیم خود اضافه کنید. در طول این رژیم لاغری مواد غذایی تازه و فصلی به همراه مقدار زیادی ادویه میل کنید. همچنین روزانه دو وعده ماست بخورید.

یک نمونه برنامه ی رژیم غذایی زنان فرانسوی

صبحانه:
ماست، غلات، توت فرنگی، نان و قهوه یا چای

نهار:
سبزیجات، نوشیدنی‌های رژیمی

شام:
سوپ نخود، گوشت بره‌ی کبابی، گل کلم، کمپوت ریواس

غذاهای ممنوع شده‌‌ای در این رژیم وجود ندارند. زمانی که به این رژیم غذایی عادت کردید می‌توانید شکلات و پنیر را بدون عذاب وجدان میل کنید. اگر می‌2خواهید اندامی زیبا داشته باشید باید مصرف برخی مواد غذایی را محدود کنید.

پاداشی برای کمک به پشت سر گذاشتن هفته

یک روز در هفته را برای استراحت در نظر بگیرید و غذاهای مورد علاقه‌تان را در مقداری که دوست دارید میل کنید. سوپ تره فرنگی که سخت‌‌ترین قسمت این رژیم غذایی است برای لاغری تأثیر شگفت انگیزی دارد. در رژیم غذایی زنان فرانسوی می‌‌توانید مقداری شکلات هم بخورید اما هرگز نباید زیاده‌روی کنید.

 

محدودیت‌ها در رژیم لاغری زنان فرانسوی

در شروع این رژیم لاغری تا 48 ساعت فقط می‌توانید سوپ تره فرنگی بخورید. برای خوشمزه کردن آن می‌توانید کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. با گذشت زمان تنوع غذاها نیز افزایش می‌یابد.


پخت و پز و خرید در رژیم غذایی زنان فرانسوی

اگر منصفانه قضاوت کنیم این رژیم غذایی بسیار ساده‌ است. زمان پخت و پز نیز دست خودتان است. همواره به خاطر داشته باشید که مواد غذایی تازه خریداری کنید.

 

بسته بندی مواد غذایی در رژیم زنان فرانسوی

با این رژیم غذایی نیازی نیست ساعت‌ ها از وقت خود را در باشگاه باشید. پیاده‌روی کافی است.

گیاهخواران و رژیم غذایی زنان فرانسوی

این دسته از افراد باید برخی مواد غذایی توصیه شده در این رژیم غذایی را تغییر دهند.

رژیم فاقد گلوتن

برای این کار باید برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید. اگر دیابت، فشار خون بالا یا بیماری‌های دیگری دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این رژیم لاغری واقعاً جواب می‌دهد؟

بله، کاملاً. تغییرات هرچند کوچک در رژیم غذایی می‌تواند منجر به موفقیت‌های بلند مدت شود.
اگر به اصول این رژیم (خوردن مواد غذایی خوشمزه با کیفیت بالا ولی به مقدار کم) پایبند باشید می‌توانید کاهش وزن داشته باشید. آرام غذا خوردن نیز به شما کمک می‌کند زیاد نخورید چرا که مغزتان سیگنال‌ های سیری را دریافت می‌کند. تغییر کوچکی در رژیم غذایی‌ تان و فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی رمز موفقیت در کنترل وزن است.

آیا این رژیم لاغری برای همه مناسب است؟

کاهش وزن حتی کمتر از 5% در واقع با کاهش کلسترول و فشار خون و کنترل قند خون به بهبود سلامتی کمک می‌کند. این رویکرد مثبت کنترل وزن برای همه‌ی افرادی که خواهان کاهش وزن و سلامتی بدن خود هستند مناسب است.
از آنجایی که برنامه‌ی غذایی مشخصی در این رژیم غذایی وجود ندارد ممکن است این رژیم برای افرادی که دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی دارند مناسب نباشد.
با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است.

سخن آخر

این رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا در مورد آنچه می‌خورید فکر کنید و آگاهانه از زیاده‌روی در غذا خوردن جلوگیری کنید. اما اگر دنبال رژیم‌‌های سخت‌‌تری هستید این روش به دردتان نمی‌خورد.

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.
دیدگاه خود را به عنوان نظر اول ثبت کنید.
به مطلب «رژیم غذایی زنان فرانسوی؛ کلید بی‌نیازی به رژیم لاغری سخت» امتیاز دهید:
 
نقد و بررسی خود را راجع به این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.
برای ثبت نظر، نیاز است ابتدا به مطلب امتیاز دهید