ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شما اینجا هستید مجلهدستور سرآشپز چگونه تارت درست کنیم؟

چگونه تارت درست کنیم؟

یکشنبه 02 اسفند 94       دستور سرآشپز
چگونه تارت درست کنیم؟

 درست کردن خمیر تارت کار سختی نیست. فقط نیاز به کمی حوصله، وقت و تجربه دارد. با این حال می‌توان نان‌های تارت آماده را نیز از بازار تهیه کرد. نانالی برندی است که در میان محصولات متنوع خود، نان تارت گرد نیز تولید می‌کند. نانالی این نان‌ها را در بسته‌بندی‌های مناسبی عرضه می‌کند. شما می‌تواند این نان تارت‌های گرد و کوچک را تهیه کرده و برای وقت‌هایی که نیاز دارید در خانه نگهداری کنید. طریقه استفاده از نان تارت بسیار ساده و راحت است. در این مطلب ما به شما طرز تهیه چند دسر خوشمزه را آموزش می‌دهیم که به راحتی تهیه و آماده می‌شوند.


تارت شکلات

تخم‌مرغ را بزنید تا كاملا يك ‌دست شود. سپس كم‌ كم پودر كاستارد و شكر را به آن اضافه کنید. در يك ظرف استيل شكلات‌ها را ريخته و روی بخار آب، شكلات‌ها را به حالت مايع درمی‌آوريم. پس از آب شدن شكلات‌ها شير را به آن اضافه كرده و با اولين جوشی كه مخلوط شير و شكلات زد آن را برداشته و می‌گذاريم تا در دمای اتاق خنک شوند.

بعد از آن نوبت زدن خامه است تا فرم بگیرد. مخلوط (تخم‌مرغ، پودر كاستارد و شكر) را به شير و شكلات اضافه می‌کنیم و با ليسک هم می‌زنيم تا كاملا با هم مخلوط شوند. خامه را كم‌كم به مخلوط اضافه كرده و دوباره با ليسک هم می‌زنيم تا كاملا با هم مخلوط شوند و روی تارت‌ها می‌ریزیم و به مدت 2 تا 3 ساعت درون يخچال می‌گذاريم تا مايع شكلاتی فرم بگيرد.


تارت میوه‌ی فصل

مقداری از خامه‌ی فرم گرفته داخل تارت‌ها بریزید و با میوه‌ی فصل تزیین کنید. ژله آماده را درست کرده و در یخچال قرار دهید تا کمی ببندد و از حالت روان خارج شود. سپس ژله را روی تارت‌ها ریخته و مجددا در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. بعد از آن تارت‌ها آماده سرو شدن هستند.


تارت توت‌فرنگی

ابتدا آرد، نشاسته ذرت و پودر قند را در شیر سرد حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را مدام هم بزنید تا غلیظ شود. در ظرف دیگری زرده تخم‌مرغ را با وانیل مخلوط کرده و با هم‌زن برقی هم بزنید. سپس آن را به مخلوط اولیه اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم‌مرغ در مایه نبندد. به مدت یک تا دو دقیقه مخلوط را روی حرارت ملایم هم بزنید. پس از آن کره را به مواد اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. زمان دهید تا  کرم سرد شود. برای اینکه کرم تا زمانی که سرد می شود رویه نبندد، باید هر از گاهی آن را هم زد یا اینکه با محافظ غذا روی آن را پوشاند طوری که محافظ با سطح کرم تماس داشته باشد. بعد از این نوبت نان‌های تارت نانالی است که در آن‌ها از کرمی که آماده کرده‌اید؛ بریزید. در انتها روی تارت‌ها  را با توت فرنگی نیمه شده و کمی خامه تزیین کنید.


تارت ميوه شكلاتی

برای تهیه این تارت شما می‌توانید میوه‌های دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر میوه‌ی خاصی پیدا نکردید از موز و کمپوت آناناس استفاده کنید. علاوه بر میوه، شما به خامه فرم گرفته، شکلات سیاه و خامه صبحانه نیز نیاز دارید. ابتدا باید خامه‌ را با ميوه‌هایی که خرد کرده‌اید مخلوط كرده و داخل تارت‎های نانالی بگذارید و سپس آن‌ها را به یخچال منتقل کنید. شكلات سياه و خامه صبحانه را با هم روی حرارت ملايم گذاشته تا شكلات ذوب شده و با خامه مخلوط شود. كرم حاصل را كه گاناش نام دارد روی لايه آخر تارت می‌ريزيم و داخل يخچال می‎گذاريم تا كاملا ببندد. پس از چند ساعت روی آن را با خامه و ميوه تزئين می‌كنيم.


تارت خرما

برای تهیه تارت خرمایی ابتدا کره و شكر را با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس  تخم‌مرغ را نیز اضافه کنید. پس از مخلوط شدن این مواد، پودر بادام، آب مخلوط شده با اسانس پرتقال و آرد را اضافه كنید و آن‌قدر هم بزنید تا كاملا یک مخلوط یک‌دست به وجود بیاید. تارت‌های گرد نانالی را از مواد آماده شده پر کنید و آن‌ها را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از آن تارت را از فر بیرون بیاورید و خرمای تکه‌تکه شده را به‌طور مرتب روی تارت‌ها بچینید. سپس تارت‌ها را برای 15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید. تارت‌ها را که بیرون آوردید، مارمالاد زردآلوی گرم را با برس روی تارت‌ها بمالید. تارت‌های گرد و خوشمزه آماده شده‌اند.


تارت با ژله بستنی

نصف لیوان آب جوش را در ظرفی ریخته، 50 گرم (نصف بسته) پودر ژله آلبالویی را کم کم به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم. بعد یک لیوان بستنی وانیلی (120 گرم) را اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه یک‌دست و غلیظ شود. ژله بستنی را روی تارت‌ها ریخته و آن را صاف می‌کنیم و حدود یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا سفت شود.
بعد از آن نصف لیوان آب جوش را در ظرفی ریخته، 50 گرم (نصف بسته) پودر ژله آلبالویی را کم کم به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم. بعد یک لیوان بستنی وانیلی (120 گرم) را اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه یکدست و غلیظ شود. ژله بستنی آلبالویی را روی ژله بستنی پرتقالی سرد شده، ریخته، آن را یک ساعت دیگر در یخچال می‌گذاریم تا سفت شود. سپس مارمالاد آلبالو را روی آن‌ها ریخته و با آلبالوی درسته روی هر کدام از تارت‌ها را تزئین می‌کنیم. اگر به خاطر فصل به آلبالو دسترسی نداریم، می‌توانیم از تکه‌های پرتقال استفاده کنید. دقت کنید که شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌ی خود به جای ژله پرتقال و آلبالو از طعم‌های دیگر استفاده کنید.

چطور تارت درست کنیم
چطور تارت درست کنیم
چطور تارت درست کنیم
چطور تارت درست کنیم
نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است.
دیدگاه خود را به عنوان نظر اول ثبت کنید.
به مطلب «چگونه تارت درست کنیم؟» امتیاز دهید:
 
نقد و بررسی خود را راجع به این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.
برای ثبت نظر، نیاز است ابتدا به مطلب امتیاز دهید

ناتلی؛ قنادی ای با بیش از 80 سال تجربه در صنعت کیک و شیرینی با 9 شعبه در تهـران است. همچنان در خانه بمانید!
مجوز ها
تماس با شعب
سهروردی شمالیپونکدیباجی جنوبینیاورانسهروردی جنوبیمیدان هرویسعادت آبادبومهنپردیس
پیگیری سفارشات اینترنتی:87109208
تلفن شعب:87108
صدای مشتری:88517068